Dom Bontje 2014

dombontje2014_logo-285x300

Ik ben fel tegen het dragen van bont. Ik stem dan ook elk jaar voor de verkiezing van  “Dom Bontje” van Bont voor Dieren.
http://www.bontvoordieren.nl/dom-bontje-verkiezing-2014/

 Dit jaar zijn Roy Donders, Lieke van Lexmond, Yes-R, Natasja Froger, Django en Caro Emerald genomineerd.

In eerste instantie had Bont voor Dieren ook topmodel Doutzen Kroes genomineerd voor Dom Bontje 2014 wegens haar Canada Goose jas met coyotebont, maar na het ontvangen van informatie van Bont voor Dieren besloot Doutzen de kraag van haar jas te verwijderen. Doutzen stuurde tevens deze tweet de wereld in met informatie over de gruwelijke lijdensweg die coyotes in wildklemmen ondergaan. http://www.bontkragen.nl/de-gruwelijke-waarheid-achter-de-canada-goose-jassen/

1912054_811177135609736_6235828428754500288_n
Sorry hoor Doutzen maar ik vind je een beetje dom…
Waar dacht je dan dat dat bont vandaan kwam?!

jas
Zondag zag ik Georginio Wijnaldum op tv bij Studio Sport. Ook hij draagt een jas van het vreselijke merk Canada Goose. En ja met een echte bontkraag dus. Slechte zaak.

Ik was zaterdag in Utrecht en daar hangen veel jassen in de winkels met bont. Ook lopen er veel mensen met die vreselijke jassen rond.

Je gaat van je eigen hond, kat of konijn toch ook geen bontje maken… of wel dan…

untitled
Jullie zullen het wel merken… ja ik ben boos.
Als ik iemand zie fietsen met een bontkraag dan roep ik meestal ook: “vind je dat lekker zo’n dood dier in je nek”.

Groetjes Julia…

Reacties