Optimel winter smaken

2014-08-20 14.25.00 In augustus ben ik naar het hoofdkantoor van Friesland Campina in Amersfoort geweest om nieuwe smaken kwark en yoghurt te proeven voor Optimel. Ik was niet alleen hoor, er waren heel veel mensen voor deze fijnproeversdag.
Er werd verteld dat er nieuwe smaken op de markt zouden komen voor kwark en yoghurt. Speciaal voor herfst/winter en voor lente/zomer.

1497501_718898218147842_6834639091515150435_n
Ik zit precies in het midden van de foto. In ’t groen.

2014-08-20 14.27.20
Als eerste waren de kwark smaken aan de beurt.

2014-08-20 14.27.31
Er waren smaken bij die ik niet typisch vond voor de winter, maar eerder voor de zomer zoals Cranberry/Framboos.
Mijn zomer-favoriet was Citroen/Cactus terwijl ik juist van te voren dacht dat ik die niet lekker zou vinden. Lekker fris, echt zomers.
Mijn winter-favoriet was Sinaasappel/Mandarijn/Kaneel, ja stop ergens kaneel in en ik ben om 🙂
Eigenlijk was alles wel lekker, behalve de munt, die mag er uit.

2014-08-20 15.12.20
Daarna was de yoghurt aan de beurt.

2014-08-20 15.04.17
Weer allemaal heerlijke smaken. Behalve Peer/Anijs, ieuw die vond ik echt niet lekker. Terwijl er 1 vrouw aan onze tafel zat die deze juist heerlijk vond. Ja smaken verschillen.
Mijn zomer-favoriet was Banaan/Golden Kiwi.
Mijn winter-favoriet was…. ja daar is ‘ie weer Sinaasappel/Mandarijn/Kaneel.

2014-08-20 17.55.03
Ik kreeg nog een mooi pakket mee naar huis, en nu afwachten wat de uiteindelijk smaken zijn die in de winkel komen…

2015-02-04 11.37.09
Een pakketje van Optimel, wat zou daar nou in zitten? De winter smaken.
Optimel heeft er voor gekozen om voor elk seizoen 3 nieuwe producten op de markt te brengen. Winter, Lente, Zomer en Herfst. En per seizoen dus drie producten, yoghurt, drink en kwark.
Voor de drink was ook nog een fijnproeversdag maar daar ben ik niet heen geweest.

Scan0171
De winterdrink heeft de smaak peer. Ik vind ‘m heerlijk. Weer eens wat anders dan de standaard aardbeismaak.
De winteryoghurt heeft de smaak sinaasappel abrikoos. Deze is ook heel lekker.
De winterkwark heeft de smaak gestoofde appel/vanille. Ook deze smaakt super.

Scan0170
In de folder die bij mijn pakketje zat stonden ook al de smaken voor de andere seizoenen.

Scan0172

Lente.
Drink: granaatappel
Yoghurt: framboos, granaatappel
Kwark: cranberry, framboos

Zomer.
Drink: cassis
Yoghurt: ananas, guave
Kwark: mango, passievrucht

Herfst.
Drink: abrikoos
Yoghurt: pruim, kaneel
Kwark: sinaasappel, abrikoos

Naar welke smaak ben jij benieuwd??

Groetjes Julia…

Reacties