Dracula...The Strain

dracula1

Ik had vroeger een hekel aan lezen. Ik had Nederlands, Engels en Frans in mijn pakket op de Havo en moest al genoeg lezen. Toen ik na de Havo naar het MBO ging in Venlo moest ik best een stukkie met de trein vanaf Deurne. En ja wat doe je dan in de trein behalve je huiswerk maken…. juist lezen.

Het eerste boek wat ik ging lezen was Dracula van Bram Stoker. Het originele boek in het Engels. Dit boek bestaat vooral uit brieven.

In 1992 zag ik de film Dracula van Francis Ford Coppola. Ik was helemaal weg van deze film met Keanu Reeves en Gary Oldman. Vandaar dat ik daarna ook het boek wilde lezen.

2016-03-10 21.36.21

Ik heb zelfs nog bij de Hitkrant een prijsvraag gewonnen en dit t-shirt gewonnen.
“Vroeger” moest je nog een briefkaart opsturen 🙂
Ik kan op internet niks vinden over dit t-shirt… is ook al 24 jaar oud. Ik heb misschien wel iets unieks in handen.
In de 90s had ik dit t-shirt aan naar school met een geruite “houthakkers-blouse” erover.
Tegenwoordig doet het dienst als nachthemd. Vandaar dat het zo gekreukeld in de kast lag.

Ik zit nu The Strain te kijken of Fox.
Vorige week begonnen. De serie gaat over een “wezen” dat bijna alle passagiers van een vliegtuig heeft vermoord. Maar hoe? Want aan de mensen is niks te zien. En de 4 overlevers weten van niks.
Na autopsie blijkt dat de mensen allemaal een snee hebben in hun nek of ergens anders en dat ze geen bloed meer in hun lichaam hebben maar een wit soort slijm. De dode mensen gaan zelfs weer leven…

Het wezen reist in een grote houten kist met prachtig houtsnijwerk. De kist zit vol met zand.
Strain-Coffin-8

En wie reisde er ook in een houten kist met zand… juist ja Dracula.

En dan is de cirkel weer rond. 🙂

Als je houdt van spanning en griezelige dingen… kijk dan vooral deze serie.

Groetjes Julia..

Reacties