Tjolk review

tjolk1

Sinds september 2014 is Tjolk terug in de winkels.
Tjolk terug? Wat bedoel je?

Tjolk-pakjes

“Vroeger” was Tjolk er ook al in de jaren 70 en 80. Je hebt het vast wel eens gedronken toen. Wat zagen die pakjes er leuk uit. Ze zouden nu helemaal retro zijn.

tjolk2010

In 2009/2010 is Tjolk ook even terug geweest, maar door een productiefout bleek de drank vroegtijdig te bederven en werd deze van de markt gehaald.

Maar nu is Tjolk weer terug. O.a. verkrijgbaar bij Jumbo, Hoogvliet, Boni en Albert Heijn.

2014-10-21 17.03.20
Bij Jumbo kocht ik ( vorig jaar) deze vrolijke literpakken in de smaken Aardbei, Banaan en Vanille.
Aardbei smaakt prima, maar in mijn ogen niet echt bijzonder. Drinkyoghurt/zuiveldrank in die smaak is overal te vinden.
Dan Banaan, ja die is lekker, smaakt echt naar banaan.
Ja en Vanille is de meest bijzondere smaak van de drie. Echt heerlijk. Zelfs 1 van mijn katten was er dol op, die moest ik gewoon bij mijn beker uit de buurt houden. 🙂
Zo ver ik op de site van Tjolk kan vinden is de Vanille smaak niet meer verkrijgbaar. Jammer dat Tjolk deze smaak uit het assortiment heeft gehaald.

2016-04-07 13.24.19
“Mijn” Jumbo heeft alleen nog maar de kleine pakjes van 200 ml. Ze zitten met drie pakjes bij elkaar (van dezelfde smaak). De Chocolade smaakt heel lekker. De andere smaken kende ik al van de grote pakken.
De kleine pakjes kosten € 1,29 voor 3 stuks.

Het verschil met “vroeger” is dat Tjolk nu:

  • 100% natuurlijk is
  • dat er minder suiker in zit
  • zonder kunstmatige geur-, kleur- en smaakstoffen
  • fairtrade/Max Havelaar

Ik vind Tjolk heel lekker, maar ik denk dat het toch niet zo’n succes is geworden omdat alleen de kleine pakjes nog verkrijgbaar zijn.
Zal ik het vaker kopen?  Ik denk het niet, omdat ik geen kleine pakjes nodig heb. Voor mij was het puur even jeugdsentiment.

Groetjes Julia…

Reacties