True Detective

td_c

Morgenavond komt op de Belg (Canvas) de serie True Detective weer. Twee weken geleden keek ik aflevering 1 en 2 van seizoen 2. Terwijl ik aflevering 1 keek dacht ik bij mezelf….. had ik dan toch eerst seizoen 1 moeten kijken? Aflevering 1 was nogal vaag.  Beelden van het heden en het verleden door elkaar. Wat hadden de hoofdrolspelers met elkaar te maken? In aflevering 2 werd het me iets duidelijker.

leading-characters-in-true-detetive-2
Colin Farrell speelt detective Ray Velcoro die blijkbaar de verkrachter van zijn vrouw heeft vermoord. Inmiddels ex-vrouw. Crimineel/maffiabaas Frank Semyon (Vince Vaughn) heeft hem geholpen dit lijk te laten verdwijnen. Ray is dus nu de lul en wordt steeds door Frank op pad gestuurd om dingen te “regelen”.
Rachel McAdams speelt detective Ani Bezzerides. Taylor Kitsch speelt officer Paul Woodrugh.
De 3 agenten moeten samen een moordzaak oplossen. Ani moet ook nog checken of Ray corrupt is.

Ik vond het nogal vaag dus ik dacht laat ik seizoen 1 maar even kijken voor ik verder ga met seizoen 2.
Nu blijkt seizoen 1 helemaal ergens anders over te gaan. Ik heb seizoen 1 binnen een paar dagen gekeken zo goed vond ik t. Nu snapte ik dat hoge punt (een 9,1) op IMDB.com.

MV5BMzQ5MzJiNjMtY2Q4ZC00MmYwLTgyOGMtYTQwM2Y2YzU0MzZlXkEyXkFqcGdeQXVyNTMxMjgxMzA@._V1_
We zien detectives Rust Cohle en Marty Hart die beiden apart geïnterviewd worden over een zaak uit 1995. Het is onduidelijk gehouden waarom ze over deze zaak geïnterviewd worden. Langzaam ontrafelt het verhaal zich met mooie beelden uit 1995. Hier is t verschil tussen toen en nu wel heel duidelijk.

MV5BOTcyMGZmZjMtMjY1ZS00ZTM5LWEzYjUtYmQ2ZjQzNWY4YjhmXkEyXkFqcGdeQXVyNTMxMjgxMzA@._V1_
Wow!!! Complimenten voor Matthew McConaughey en Woody Harrelson. Geweldig goed geacteerd. Ze gaan echt helemaal op in hun rol. Hele spannende serie. Zeker het kijken waard. Ik zal verder niks verraden hihi

Ik ga maar weer verder met seizoen 2, heb ff op internet gekeken en ben blijkbaar niet de enige die t vaag vind.

Kennen jullie deze serie?

Groetjes Julia…

Reacties