JonBenét Ramsey

jonbenet-ramsey-murder

Bij DWDD zag ik dat er op Netflix een documentaire kwam over JonBenét Ramsey.
Dus ik meteen naar Netflix en kijken maar. Ik hoopte er achter te komen wie dit meisje had vermoord op 25 augustus 1996.
Voor wie het verhaal niet kennen…
JonBenét Ramsey zou op 25 augustus 1996 ontvoerd zijn. 8 uur later werd ze vermoord gevonden in de kelder van haar eigen huis. Er is nooit bekend geworden wie het nou gedaan had en wat er precies gebeurd was.

De documentaire op Netflix heet Casting JonBenét. Acteurs uit de woonplaats van JonBenét Ramsey geven ieder hun visie op haar moord in 1996, waarbij ze wedijveren om een rol in een gedramatiseerde versie van de zaak.

Interessant om te kijken, maar echt veel verder kom je er niet mee.

Dus ik ging op YouTube op zoek naar iets beters.

Ik vond daar deze tweedelige documentaire. Het is een tv programma dat in Amerika is uitgezonden in september 2016. Een team van experts gaat de zaak van begin tot eind helemaal napluizen. Ze beginnen bij het “rare” 911 telefoontje. De technologie is nu veel beter dan in 1996 en dus vinden ze van alles.

De conclusie aan het eind is duidelijk. Ik zal verder niks verraden.

 

Reacties