Fantastisch afvallen

Vandaag ben ik jarig en als cadeau voor mezelf ben ik op 25 februari begonnen met een dieet/voedingsadvies en met sporten. Vorig jaar ben ik met de pil gestopt en daardoor al wat afgevallen omdat ik geen snack-honger meer had. Maar ik wilde verder en dat lukte me niet alleen. Daarom ben ik naar Fantastic Sports gegaan. In 11 weken tijd ben ik 10,1 kilo afgevallen.

Als ontbijt eet ik 250 gram magere kwark met vers fruit. Meestal blauwe bessen, maar soms ook aardbeien of frambozen.
Als lunch eet ik 2 speltboterhammen met banaan. 2 gekookte eieren. En 250 gram magere kwark met vers fruit.

Als avondeten eet ik 200 gram roerbakgroenten met kip of vis (120 gram). In het begin at ik rauwkost maar dat kreeg ik niet zo goed weg, iets warms beviel me beter.

Als snack eet ik fruit, een appel of grapefruit. Verder drink ik veel water en thee.

Ik ga op maandagmorgen sporten, cardio. Een rondje apparaten dus, en daarna wegen op een speciale weegschaal. Verder doe ik aan Yoga en Spinning.

Zoals je op de foto’s kunt zien ben ik flink wat dunner en fitter geworden.

Ik heb mijn streefgewicht gehaald dus binnenkort even een gesprek inplannen om mijn voedingsplan te herzien. Ik zie wel uit naar de relax dag/Cheat day zodat ik weer eens wat anders kan eten.

Ik heb eigenlijk 35 jaar alles kunnen eten wat los en vast zat zonder aan te komen. Daarna ging het mis. Ik dacht dat het de leeftijd was, mijn schildklier of de overgang. Dat was het niet. Ik was bang dat ik me erbij neer moest leggen. Maar dat wilde ik niet, ik walgde van mezelf. Ik wilde weer “mezelf” zijn. Ik ben zo blij dat het me nu toch gelukt is.

Reacties