1 jaar geleden

Fotocredits: Reinier Bergsma 

Het is vandaag 1 jaar geleden dat ik in alle vroegte naar Spaarnwoude reed om mee te doen aan het tv-programma Helden door de Modder VIPS.
Ik had eigenlijk geen idee wat me te wachten stond. Ja iets met obstakels en modder 😉
Ik weet nog dat we door de modder aan t ploeteren waren en dat Ferry Doedens zei: Ik snap niet dat er mensen zijn die dit voor hun lol doen… Ik zei toen, dat snap ik ook niet.
Maar een paar uur later snapte ik het wel. Ik vond het geweldig. Toevallig bleek Dayen (de ervaren obstacle run atleet) van het blauwe team les te geven in Hoogeveen. Mijn woonplaats. Vanaf 1 juni ben ik begonnen met obstacle training bij Outdoor Nijstad in Hoogeveen. Eerst 1 keer in de week, later zelfs 3 keer in de week. Daarnaast ben ik ook nog bootcamp, yoga en running gaan doen. Ik ben eigenlijk helemaal niet van het hardlopen, maar ja, in een wedstrijd zal je toch van obstakel naar obstakel moeten rennen.

Ik had een jaar geleden niet gedacht dat er zoveel zou veranderen in mijn leven. Daarom viel mij de quarantaine door de corona dan ook erg zwaar. Ik had eindelijk mijn ding gevonden, iets wat ik echt leuk vond en dat viel opeens in duigen. Ik zou ook mee gaan doen aan de Cascaderun in Hoogeveen. Dat is een hardloopwedstrijd waarbij je 5 of 10 mijl kan lopen.

Ik had me ook aangemeld voor mijn 1e Strong Viking wedstrijd.

Wedstrijden zitten er voorlopig niet meer in, maar trainen mag gelukkig wel weer. Volgende week kan ik weer gaan knallen en ben ik ook jarig volgende week. Een mooi cadeau voor mezelf dus.

Ik ben in zo’n leuke groep met mensen terecht gekomen, ik ben zo blij dat ik ze volgende week weer zie. Gelukkig hadden we een Whatsapp groep om contact te houden.



Reacties